אוניברסיטת תל אביב משיקה את הקליניקה של המרכז הלאומי לטראומה וחוסן

הקליניקה תעניק טיפול למטופלים המופנים על ידי משרד הביטחון והביטוח הלאומי וכן לאזרחים פרטיים בפנייה ישירה בעלות סמלית בלבד

25 דצמבר 2023
ליצירת קשר ולקביעת טיפול

ניתן ליצור קשר טלפוני עם הקליניקה בימים ראשון עד חמישי

 

בין השעות 9:00 - 20:00

 

טלפון לבירורים:

03-6406900

050-2874955

אוניברסיטת תל אביב משיקה בימים אלו את הקליניקה של המרכז הלאומי לטראומה וחוסן כתגובה לצורך המיידי בעקבות המלחמה. הקליניקה משמשת כזרוע הטיפולית של המרכז לטראומה וחוסן לאומי אשר משלב מחקר, לימודי התמחות וטיפול בתחום הפוסט טראומה ובריאות הנפש.

 

בשנה הקרובה הקליניקה צפויה לטפל במספר רב של חיילי מילואים ואזרחים, נפגעי פוסט טראומה מהמלחמה ובכלל. הקליניקה תקלוט מטופלים המופנים על ידי משרד הביטחון והביטוח הלאומי וכן באזרחים פרטיים בפניה ישירה. המטפלים והמטפלות בקליניקה הינם מבכירי הקלינאים בתחום הפוסט טראומה עם ניסיון טיפולי מצטבר של מאות שנים.

 

טיפול בעלות 50 ש"ח בלבד

באוניברסיטה מדגישים כי הקמת הבניין ע"ש מרים ומשה שוסטר המיועד למרכז לטראומה וחוסן לאומי החלה לפני כשנה והוא אמור היה להיפתח ב-2025 (המרכז צפוי לכלול את הקליניקה הטיפולית ואת מיטב המעבדות בתחום). אך בעקבות המלחמה, האוניברסיטה החליטה לעשות את ההתאמות ולפתוח את הקליניקה מיידית בשטח זמני שהקצתה לטובת הנושא. המטרה היא לאפשר מענה טיפולי מיידי לכמה שיותר מטופלים ובכך לסייע למערך בריאות הנפש בישראל, שעוד טרם המלחמה פעל במצב של אי-ספיקה וקושי משמעותי לספק את הצורך בטיפול פסיכולוגי.

 

"החלטנו להתגייס למשימה הלאומית ולרתום לטובת כך את התשתית האקדמית והידע המקצועי הנרחב של האוניברסיטה בתחום הטיפול בפוסט טראומה על מנת לאפשר טיפול אמין ומבוסס לכמות גדולה של פונים."

 

בראש הקליניקה של המרכז לחוסן וטראומה יעמוד ד"ר אפיר לוי, שכיהן בעבר מפקד היחידה לתגובות קרב בצה"ל, ומלמד בשנים האחרונות בביה"ס לעבודה סוציאלית באוניברסיטת תל אביב. בראש המרכז הלאומי לחוסן וטראומה יעמוד פרופ' יאיר בר-חיים מביה"ס למדעי הפסיכולוגיה באוניברסיטת תל אביב.

 

התשלום עבור טיפול לאזרחים פרטיים בפנייה ישירה יהיה סמלי בלבד - בסך 50 ש"ח. בשלב הראשון תעניק הקליניקה טיפולים שיעילותם מוכחת למבוגרים. כמו כן יטופלו בקליניקה הלאומית אנשי מילואים שיופנו על ידי אגף השיקום של משרד הבטחון. עם התייצבות מערך הטיפול במבוגרים ייפתח מערך מקביל לטיפול בילדים, מתבגרים ומשפחות. המרכז הוקם הודות לתורמים רבים מישראל ומרחבי העולם. תודה מיוחדת לקרן משפחת סמולאר. 

 

לסייע כמה שאפשר לעשרות אלפי נפגעי המלחמה

נשיא אוניברסיטת תל אביב פרופ' אריאל פורת: "עד ה-6 לאוקטובר תוכנית האוניברסיטה הייתה לפתוח את המרכז הלאומי לטראומה וחוסן בעוד כשנתיים. אולם אירועי ה-7 לאוקטובר שכנעו אותנו להקדים את פתיחתה של הקליניקה ולהתחיל להפעילה מהר ככל האפשר. לצערנו, פוסט טראומה הפכה למכת מדינה, ואנחנו, כאוניברסיטה, ערים לצרכים של החברה בישראל, בוודאי בתקופה הקשה ביותר שידענו כמדינה וכעם. אנחנו מקווים לסייע עד כמה שאפשר לעשרות אלפי החיילים והאזרחים נפגעי הנפש כתוצאה מהטבח והמלחמה. אני בטוח שהקליניקה תרחיב את פעילותה במשך השנים הבאות ותתרום תרומה חשובה למדינת ישראל. הקמת המרכז התאפשרה עקב נדיבותם של תורמי האוניברסיטה ברחבי העולם, ובראשם קרן משפחת סמולאר".  

 

"הקליניקה צפויה להיות המובילה בתחומה בישראל בכך שהיא ממוקדת מקצועית בטיפול בטראומה נפשית ותחלואה נלווית. הצוות הטיפולי ילווה את הפונים משלב האבחון הראשוני ועד להשלמתם בהצלחה של הטיפולים המוצעים בקליניקה".

 

פרופ' יאיר בר-חיים, ראש המרכז הלאומי לטראומה וחוסן באוניברסיטת תל אביב: "מיד עם פרוץ המלחמה והצטברות המידע על היקף הנפגעים והטראומה התגבשה ההבנה כי אנחנו צפויים לכמות גדולה של נפגעי פוסט טראומה שיזדקקו לטיפול מקצועי, אמין ולאורך שנים. הערכות חסר מדברות על כ-30,000 מקרים חדשים של הפרעה פוסט טראומטית ותחלואה נלווית בעקבות המלחמה. כיוון שכך, החלטנו להתגייס למשימה הלאומית ולרתום לטובת כך את התשתית האקדמית והידע המקצועי הנרחב של האוניברסיטה בתחום הטיפול בפוסט טראומה על מנת לאפשר טיפול אמין ומבוסס לכמות גדולה של פונים. פנינו למיטב המומחים המטפלים והמטפלות בתחום הפוסט טראומה בישראל ולשמחתנו רובם ככולם נענו והצטרפו אל הצוות הקבוע של הקליניקה. הקליניקה צפויה להיות המובילה בתחומה בישראל בכך שהיא ממוקדת מקצועית בטיפול בטראומה נפשית ותחלואה נלווית. הצוות הטיפולי ילווה את הפונים משלב האבחון הראשוני ועד להשלמתם בהצלחה של הטיפולים המוצעים בקליניקה".

 

ד"ר אופיר לוי, מנהל הקליניקה (ולשעבר מפקד היחידה לתגובות קרב בצה"ל): "כמי ששירת 25 שנים בצה"ל, מתוכן כמעט 10 שנים כמפקדה של היחידה לתגובות קרב במהלך ולאחר מלחמת לבנון השנייה ובמבצעי עופרת יצוקה, עמוד ענן וצוק איתן, אני יודע שנכון לנו בקליניקה של המרכז הלאומי לטראומה וחוסן של אוניברסיטת ת"א, אתגר מקצועי גדול לצד שליחות שביסודה הרצון והיכולת להעניק את הטיפול המיטבי והיעיל ביותר לפונים שיפנו אלינו. לצורך כך, גייסנו מטפלים ומטפלות מומחים לפוסט טראומה עם ניסיון רב שנים בטיפול בסוגי טראומות מגוונות ובעלי ניסיון בשיטות טיפול מגוונות. יחד עם פרופסורים קלינאים בכירים מבית הספר למדעי הפסיכולוגיה ובית הספר לעבודה סוציאלית, גובשה מדיניות טיפולית התואמת את שלבי ההתפתחות של טראומה שתאפשר מתן מענה לאוכלוסיות פונים מגוונות".

 

לאתר הקליניקה וליצירת קשר > 

 

 

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>
אוניברסיטת תל אביב
P.O. Box 39040, Tel Aviv 6997801