פרס אדליס לחקר המוח הוענק לד"ר יובל ניר

ד"ר ניר קיבל את הפרס על מחקרו הבוחן את הבסיס העצבי לניתוק חושי מהסביבה החיצונית במצבים של שינה, וכיצד המוח מגיב לגירויי שמע כתלות במצב הפנימי של המוח

29 יוני 2016
פרס אדליס לחקר המוח הוענק לד"ר יובל ניר

פרס אדליס למחקר פורץ דרך של חוקר צעיר לשנת 2016 הוענק לד"ר יובל ניר, מהפקולטה לרפואה ע"ש סאקלר ומבית הספר סגול לחקר המוח באוניברסיטת תל אביב, על מחקרו בתחום השינה. הפרס הוענק לו בטקס חגיגי שהתקיים בטכניון, ביוני 2016.

 

קרן אדליס, מיסודו של אנדרה כהן דולורו ז"ל, הוקמה על מנת לתמוך במצוינות אקדמית בישראל בכלל ובתחום המחקר המדעי והרפואי בפרט, והחליטה בשנה שעברה ליזום את פרס אדליס לחקר המוח ולהקצות מדי שנה סכום של  100,000 דולר כמענק מחקר לחוקר ישראלי צעיר פורץ דרך. מטרת הפרס לעודד מצוינות בקרב חוקרים ישראלים צעירים בתחום חקר המוח בארץ, לקדם את הידע ואת ההבנה שלנו של המוח, פעולתו והמחלות הקשורות בו, ולהגיע להשפעה בינלאומית.

 

הצעתו של ד"ר ניר נבחרה מבין 29 הצעות שהוגשו לקרן. המחקר שבגינו קיבל ד"ר ניר את הפרס בוחן את הבסיס העצבי לניתוק חושי מהסביבה החיצונית במצבים של שינה, וחוקר באיזה אופן המוח מגיב בצורה שונה לגירויי שמע כתלות במצב הפנימי של המוח. בנימוקי השופטים נכתב, כי "בעזרת שיטות וטכניקות חדשות מצליח ד"ר ניר להתקדם לקראת פתרון חלק מהמסתורין האופף את השאלה מדוע אנו זקוקים לשינה. כמו כן, כל הפרעה נוירולוגית ופסיכיאטרית מתבטאת גם בדפוסי שינה חריגים, ולכן ניטור פעילות המוח בזמן שינה הינו 'חלון' יקר ערך להבין עד כמה תפקוד המוח תקין, והזדמנות לשפר את תהליכי האבחון בהפרעות מוחיות".

 

עוד נכתב, כי ד"ר ניר הצליח ליצור קשרים מדעיים ושיתופי פעולה עם מדענים, והוא מדריך מספר גדול של תלמידי מחקר. עבודותיו זכו להכרה ולהוקרה, הוא פרסם את תוצאות מחקריו בעיתונים המובילים בשטח וזכה למענקי מחקר. קרן אדליס איננה הראשונה לתמוך ביובל ניר, ובוודאי לא האחרונה. הננו גאים שיכולנו לתמוך ביובל בשלב קריטי זה של התקדמותו המקצועית".

 

ד"ר ניר, בוגר אוניברסיטת תל אביב, מכון ויצמן ואוניברסיטת וויסקונסין-מדיסון בארה"ב, הקים בשנת 2012 מעבדת מחקר עצמאית באוניברסיטת תל-אביב. הוא פרסם 22 מאמרים בכתבי-עת מדעיים מהמובילים בעולם וכתב 3 פרקים בספרים. הוא זכה במספר פרסים על עבודתו, כולל מענק של מרכז המצוינות למדעים קוגניטיביים של הקרן הלאומית למדע, פרס סירצקי לחקר המוח, וכן מענקים מטעם קרנות ISF, Brainpower for Israel, EMBO, HFSP ופרס ע"ש מייסדי טבע.

 

 

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>