שופטי תחרות הסטארט-אפים השנתית של הפקולטה לניהול הפתיעו והעניקו לשני מיזמים את הפרס הראשון

התחרות מיועדת לסטודנטים או לבוגרי האוניברסיטה, אשר עושים את צעדיהם הראשונים בעולם היזמות

19 יוני 2018

התרגשות אחזה בצוותי המיזמים, שהוכרזו כזוכים בתחרות קולר השנתית לסטארט-אפים של הפקולטה לניהול ע"ש קולר באוניברסיטת תל אביב. שלב הגמר, אליו העפילו חמישה סטארט אפים מבין 70 צוותים שהגישו את מועמדותם, היה סוער במיוחד. שופטי התחרות התקשו להחליט על זוכה אחד בלבד, ובתום דיון ארוך החליטו לחרוג מהכללים, להכפיל את ההשקעה, ולבחור בשני זוכים מאושרים. כל אחד מהמיזמים זכה במענק של 100,000 דולר.

 

עושר של רעיונות מקוריים

תחרות הסטארט-אפים ע"ש קולר, היא יוזמה של הפקולטה לניהול. מוזמנים לקחת בה חלק כל הסטודנטים והבוגרים שלה, משלוש השנים האחרונות, ולהתמודד על הפרס הגדול – 100,000 דולר לקידום המיזם שלהם.

 

התחרות פתוחה לצוותים המגיעים מעולמות תוכן שונים, וכך המיזמים מייצגים מגוון רחב של פקולטות באוניברסיטה, בהן הנדסה, מדעי המחשב, מנהל עסקים, ביולוגיה ועוד, מה שמעשיר את תחומי הרעיונות המוצעים, ואולי מקשה מעט על קבלת ההחלטות של השופטים. כל אחד מעשרת הצוותים, שעלו לשלב חצי הגמר בתחרות, זכה לליווי אישי ממנטורים, ומיזמים מהתעשייה ומהאקדמיה, שערכו מספר מפגשי ייעוץ והכוונה פרטניים בנושא pitching, ייעוץ פיננסי, עסקי, משפטי ועוד.

 

חבר השופטים בתחרות השנה כלל, בין היתר, חברי סגל של הפקולטה לניהול, מנהלי קרנות הון סיכון ויזמים, והיה מורכב מעשרה שופטים, בהם ג'רמי קולר, מייסד ומנכ"ל קולר קפיטל, ד"ר איריס גינזבורג, מנהלת תכנית ה-MBA בטכנולוגיה, יזמות וחדשנות בפקולטה לניהול, נמרוד כהן, שותף מנהל של Tau Ventures, ד"ר נמרוד קוזלובסקי, מנהל ומייסד משותף JVP Cyber Labs ומרצה לסייבר בפקולטה לניהול באוניברסית תל אביב, ועוד. עליהם היה לבחור, מבין עשרות הצוותים, חמישה שהעפילו לגמר, ואז – להחליט מי מהם הוא הזוכה המאושר.

 

צוות השופטים בתחרות הסטארט אפים בפעולה

 

טביעת שמע אישית להמונים

אחד המיזמים שזכו במקום הראשון נועד להתמודד עם בעיה יומיומית המלווה את לקויי השמיעה - שימוש בטלפון הסלולרי, שרובנו כבר לא יכולים בלעדיו, אך עבורם הוא מאתגר ולפעמים אפילו בלתי אפשרי.

 

"אבא שלי נפצע במהלך שירותו הצבאי, והשמיעה שלו נפגעה בצורה רצינית. חיפשתי פתרון שיעזור לו להתמודד עם משימות יומיומיות, כמו שיחות טלפון והאזנה למוסיקה שהוא כל כך אוהב, היות ולבעיה שלו לא נמצא עדיין מענה הולם", מספר תומר שור. הוא לקח על עצמו פרויקט שאפתני – למצוא פלטפורמה שתצליח להנגיש כמה שיותר תכני אודיו, להם אפשר להאזין באמצעות הסמארטפון.

 

באחד הכנסים בו הציג את הרעיון נכחו גם יואב בלאו, בוגר תואר שני, וסטודנט Ph.D בהנדסת חשמל בפקולטה להנדסה ע"ש איבי ואלדר פליישמן באוניברסיטת תל אביב, ואשתו, הנעזרת בעצמה במכשיר שמיעה. הם שמעו, ניגשו, הציגו את עצמם וכך נוצר הקשר בין תומר ויואב, שביחד אחראים על פרויקט Tunefork, אשר זכה במקום ראשון בתחרות ובמענק בגובה 100,000 דולר.

 

מדובר בפיתוח טכנולוגי, המאפשר למשתמש לערוך תוך דקות ספורות בדיקת שמיעה, ולאפיין את "טביעת השמע" האישית שלו (Ear print). התוכנה ממירה את הנתונים, ומתאימה באופן אוטומטי את כל התכנים שהמשתמש מאזין להם בסמארטפון. היא עושה זאת על ידי כיוונון הצלילים באופן מיטבי, בהתאם לנתוניו האישיים של המשתמש.

 

לדבריו של תומר, הזכייה בפרס בתחרות קולר תסייע מאוד בהובלת הטכנולוגיה לשלב הבא. "ליזמים שנמצאים כעת בשלבים הראשוניים של הרעיון שלהם, אני יכול לומר – האמינו במה שאתם עושים, ותמיד תהיו אופטימיים ברכבת ההרים הזו של היזמות. אל תתנו לתשובות שליליות להפיל אתכם. פשוט תרימו ראש ותמשיכו".

 

הדפסת תלת ממד חכמה לכל דורש

אלעד שילר ועומר בלייר, בוגר תכנית ה-MBA להנדסת מכונות בניהול טכנולוגיה לשנת 2012, והתכנית ליזמות ולחדשנות בפקולטה לניהול לשנת 2017, מכירים כבר שנים רבות, אך CASTOR הוא המיזם המשותף הראשון שלהם, בו הם משקיעים כבר למעלה משנה את כל מרצם, והוא המיזם השני שזכה במקום הראשון בתחרות. המוצר שלהם הוא, למעשה, תוכנה תומכת החלטה לשימוש בהדפסת תלת ממד לעולם הייצור.

 

התוכנה שפיתחו, מאפשרת ליצרנים לבחור אם להעדיף הדפסת תלת ממד על פני שיטות הדפסה מסורתיות, בבניית חלקים למכונות תעשייתיות. לאחר שהיא מנתחת את הנתונים של המוצר הנדרש, התוכנה בוחרת את הטכנולוגיה המתאימה ביותר להדפסה, ואף מציעה שיפורים בבניית המוצר הנדרש, ומוצאת לשכת שירות קרובה שתתאים להדפסת המוצר.

 

"יזם שבאמת רוצה להצליח חייב להתמסר לפרויקט, ולא לעשות אותו כמשהו על הדרך. אני חושב שההחלטה שעשינו, להתפטר ממשרותינו הקודמות ולהשקיע את כל מה שיש לנו ב-CASTOR, היא תנאי הכרחי. כל יזם מתחיל צריך להחליט אם זה מתאים לו", הוא מסכם, ומוסיף טיפ מקצועי: "פתחו את הרעיון הגולמי שלכם, והגיעו אתו כמה שיותר מהר לשוק. לא צריך לפחד מחשיפה, אלא להיעזר בה כדי להגיע לקהל היעד שלכם ולמשקיעים פוטנציאלים, שבלעדיהם יהיה לכם קשה מאוד להמשיך הלאה. קחו בחשבון שהיום, שני חבר'ה צעירים עם מצגת וסרטון כבר לא מספיקים. שוק הסטארט אפים רווי בהם. אתם צריכים להפשיל שרוולים, לעבוד קשה ולהשיק מוצר".

 

מהזוכים בתחרות - אלעד שילר ועומר בלייר, יזמי CASTOR 

 

לדברי פרופ' משה צבירן, דקאן הפקולטה לניהול ע"ש קולר: "התחרות היא נדבך נוסף בפעילות הענפה שלנו, לקידום וליישום הצמחת ההון האנושי בכל תחומי ההוראה והמחקר. היא מעודדת ומאפשרת ליזמים בתחילת הדרך התנסות מעשית, בשילוב ידע וכלים עסקיים וניהוליים, המקנים ערך מוסף משמעותי לכל משתתפיה. אין לי ספק כי היא תהווה אירוע חשוב בתעשיית ההיי טק הישראלית כולה".

 

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>