פרס מינץ מוענק לכלכלן הנודע פרופ' מייקל קרמר, ששיפר את איכות חייהם של מאות מיליוני בני אדם בארצות עניות

פרופ' קרמר מאוניברסיטת הרווארד הוא חוקר מוביל בעולם בנושאים חברתיים בוערים כגון צמצום העוני והאי-שוויון ובריאות ציבורית גלובלית

24 אפריל 2018

פרופ' מייקל קרמר מאוניברסיטת הרווארד, כלכלן בעל שם עולמי המתמקד בנושאי צמצום העוני והאי-שוויון במדינות מתפתחות, הוא חתן פרס מינץ לשנת 2018 מטעם מכון בוריס מינץ לפתרונות מדיניות אסטרטגיים לאתגרים גלובליים באוניברסיטת תל אביב.

 

פרס מינץ, בסך 100,000 דולר, מוענק לפרופ' קרמר בזכות הישגיו יוצאי הדופן בתחום המחקר האקדמי, לצד תרומתו המשמעותית לקביעת מדיניות הפיתוח הגלובלית, בעיקר בנוגע להתמודדות עם סוגיות של אי-שוויון, עוני ובטחון תזונתי, המצויות בלב החזון והמשימה של מכון מינץ. הענקת הפרס לפרופ' קרמר מדגישה את החשיבה הגלובלית של המכון, ומבליטה את מחויבותו לבעיות הבוערות ביותר של זמננו. הרצאת אורח של פרופ' קרמר תתקיים ב-3.5 בשעה 14:00 באולם אפטר, בניין נפתלי.

 

שינוי מעמיק במדעי החברה

במחקריו שואף פרופ' קרמר למצוא פתרונות מעשיים לבעיות קשות בקרב האוכלוסיות העניות ביותר. אחד מחידושיו ככלכלן הוא יישום גישה מחקרית של ניסויים אקראיים מבוקרים – גישה שהייתה נדירה עד כה בתחום הכלכלה, על סוגיות של חינוך ובריאות במדינות אפריקה. עבודתו יצרה שינוי מעמיק במדעי החברה, השפיעה באופן משמעותי על המדיניות המקומית והגלובלית במגוון תחומים, ושיפרה באופן ישיר את חייהם של מאות מיליוני בני אדם בארצות מתפתחות.

 

בין היתר תרם פרופ' קרמר תרומה חשובה ביותר לקידום 'הסכמי התחייבות השיווק' (Advance Market Commitments), המאפשרים פיתוח מואץ של חיסונים כנגד מגוון מחלות טרופיות קטלניות, ושימוש בחיסונים החדשים להצלת מיליוני בני אדם בארצות מתפתחות. אחד החיסונים הבולטים שפותחו בהשראתו, וניתן היום בכ-60 מדינות, הינו חיסון נגד חיידק הפנוימוקוק המסוכן, הגורם לדלקת קרום המוח ולדלקת ריאות חריפה.

 

פרופ' קרמר הוא מופקד הקתדרה ע"ש גייטס לחברות מתפתחות במחלקה לכלכלה של אוניברסיטת הרווארד, חבר באקדמיה האמריקאית לאמנויות ולמדעים, עמית מקארתור, עמית הנשיא ומנהיג גלובלי ע"ש יאנג של הפורום הכלכלי העולמי. בנוסף שימש כמנהל המדעי לחדשנות בפיתוח של הסוכנות האמריקאית לפיתוח בינלאומי וכעמית במוסד ברוקינגס, ונמנה על מייסדי World Teach, יוזמה של אוניברסיטת הרווארד ששולחת סטודנטים ובוגרים טריים ללמד בארצות מתפתחות. פרופ' קרמר הוכתר על ידי כתב העת Scientific American כאחד מ-50 החוקרים המובילים של השנה.

 

מכון בוריס מינץ לפתרונות מדיניות אסטרטגיים לאתגרים גלובליים נוסד בשנת 2016 בחוג למדיניות ציבורית שבפקולטה למדעי החברה ע"ש גרשון גורדון. יעדו של המכון הוא לעודד מחקר ועיצוב פתרונות מדיניות חדשניים שיקדמו שינויים חיוביים בחברה האנושית כולה. הפרס, שנחנך בשנת 2017, מוענק לאנשי אקדמיה מובילים בעולם, המעורבים גם בעשייה ציבורית משמעותית, ואשר חוללו שינוי ממשי בתהליכים של גיבוש מדיניות גלובלית, ותרמו תרומה משמעותית לרווחתן של קהילות רבות בעולם.

 

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>