תערוכת ציורים של אמנים בעלי מוגבלות שכלית מוצגת בספרייה למדעי החברה, לניהול ולחינוך

התערוכה מאגדת יצירות של אמנים חברי ארגון אקים, המציירים מתוך עולמם הפנימי ומזווית הראיה הייחודית להם, ללא התערבות של גורם מתווך

25 יולי 2016
פרופ' רענן ריין נושא דברים באסיפת אקים 2016

בימים אלה מוצגת בספרייה למדעי החברה, לניהול ולחינוך ע"ש ברנדר-מוס התערוכה: “אדם. אמנות. חרות.”. התערוכה הינה פרי יצירתם של חברי אגודת אקים, אמנים בעלי מוגבלות שכלית מרחבי הארץ. מדובר באמנים אוטודידקטים, ללא הכשרה פורמלית, היוצרים ומציירים אינטואיטיבית, מתוך עולמם הפנימי ומזווית הראיה הייחודית להם, ללא התערבות של גורם מתווך. אוצרת התערוכה היא רוני אנקורי מאקים, בסיוע מיכל דרנגר. תערוכת אמנות ייחודית זו הינה תמהיל המשלב בין מיזם של שימור והחייאת יצירות אמנות ותיקות, לבין איתור וחשיפת יצירות אמנות חדשות.

 

אקים ישראל פועלת לחשיפה ולקידום העשייה האמנותית של יוצרים עם מוגבלות שכלית בישראל. בישראל חיים כ-34,500 אנשים עם מוגבלות שכלית. רבים מהם עוסקים באמנות על כל גווניה. חלקם מתגלים כאמנים מרתקים ומרגשים ויצירותיהם הינן חלק בלתי ניפרד מחייהם. תערוכת אמנות ייחודית זו הינה תמהיל המשלב בין מיזם של שימור והחייאת יצירות אמנות ותיקות, ואיתור וחשיפת יצירות אמנות חדשות. התערוכה מציגה עבודות של עשרות יוצרים עם מוגבלות שכלית, מרחבי הארץ.

 

אירוע פתיחת התערוכה התקיים בספרייה ב-11.7.16 לצד האספה השנתית של הארגון. בין הדוברים והמברכים היו יו"ר אקים עמי אילון וסגן הנשיא פרופ' רענן ריין. מנכ"לית אקים סיגל פרץ-יהלומי הציגה את עיקרי פעילותה של אקים במהלך 2015, ויו"ר סניף אקים תל אביב, אשר סוטלר, הציג את פעילות הסניף. בנוסף הוענקו תעודות הצטיינות לעובדת מצטיינת ולמתנדבת מצטיינת לשנת 2016, ותעודת הוקרה הוענקה לשי סוטלר, בנו של יו"ר סניף תל אביב, שתרם את כל כספי בר המצווה שלו לטובת אנשים עם מוגבלות שכלית.

 

התערוכה תוצג בספרייה עד סוף חודש ספטמבר.

 

תמונות מאירוע פתיחת התערוכה >

 

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>