פרופ' רענן ריין קיבל אות כבוד מטעם מלך ספרד

האות ניתן לפרופ' ריין על פועלו ארוך השנים לקידום הקשרים האקדמיים והתרבותיים בין ישראל לספרד, הן כחוקר והן כסגן הנשיא של אוניברסיטת תל אביב

19 פברואר 2017
פרופ' רענן ריין קיבל אות כבוד מטעם מלך ספרד

פרופ' רענן ריין, סגן נשיא אוניברסיטת תל אביב, קיבל מידי שגריר ספרד בישראל, מר פרננדו קרדררה, את אות הכבוד של מסדר ההצטיינות האזרחית מטעם מלך ספרד, פליפה השישי. האות ניתן לפרופ' ריין על פועלו ארוך השנים לקידום הקשרים האקדמיים והתרבותיים בין ישראל לספרד, הן כחוקר והן כסגן הנשיא של אוניברסיטת תל אביב. בטקס החגיגי, שנערך בקמפוס, נכח, בין היתר, נשיא האוניברסיטה פרופ' יוסף קלפטר.

 

"זה מרגש מאוד", אומר פרופ' ריין. "העיטור הזה הוא ביטוי של הוקרה לתרומתי המחקרית להיסטוריוגרפיה של ספרד של המאה ה-20, כמו גם לעובדה שבמשך השנים הכשרתי דור חדש של חוקרים שעוסקים בהיסטוריה ספרדית, וכן לתרומתי להידוק קשרי התרבות והאקדמיה בין ישראל לספרד".

 

במרוצת השנים פועל פרופ' ריין במרץ להידוק הקשרים האקדמיים בין שתי המדינות. "אנחנו ארגנו באוניברסיטת תל אביב כנסים ואירועים על ספרד עוד בטרם כוננו היחסים הדיפלומטיים בין המדינות ב-1986, והקשרים הללו לא נותקו גם בתקופות הקשות של האינתיפאדות והמבצעים הצבאיים, כאשר אנשי אקדמיה ממדינות אחרות העדיפו להדיר את רגליהם מישראל". ואלה יחסים הדדיים, מציין פרופ' ריין ומוסיף: "אני עצמי חבר במערכות של כתבי-עת ספרדיים שונים להיסטוריה ולפוליטיקה וכן במועצת המנהלים של הקתדרה הראשונה והיחידה בספרד ללימודי ישראל, באוניברסיטת חואן קרלוס במדריד".

 
לדבריו, "כשאתה חוקר את ההיסטוריה של מדינה אחרת במשך 30 שנה, והעבודה שלך זוכה להכרה ולהוקרה גם של המדינה הנחקרת –  יש תחושה עמוקה מאוד של סיפוק. הגאווה הייתה כפולה ומכופלת כשראיתי בין הנוכחים באירוע הענקת האות את מי שהיו תלמידים שלי בעבר. אמרתי בטקס שאני גאה גם בספרים שאני עצמי פרסמתי על ההיסטוריה הספרדית, אבל גם באותם ספרי היסטוריה ספרדית שנכתבו על-ידי דוקטורנטים שלי לשעבר".
 

בנוסף לכהונתו כסגן נשיא אוניברסיטת תל אביב, פרופ' ריין הוא מופקד הקתדרה ע"ש אליאס סוראסקי להיסטוריה ספרדית ולטינו-אמריקנית. הוא מחברם ועורכם של למעלה מ-30 ספרים ועשרות רבות של מאמרים בנושאים השונים הקשורים להיסטוריה של ספרד וארגנטינה. על תרומתו לארגנטינה ולתרבותה, העניקה הממשלה הארגנטינית לפרופ' ריין, במאי 2009, את עיטור "מפקד במסדר ע"ש הגנרל המשחרר סן מרטין".

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>