פרס ישראל לפרופ' אריה ורדי בתחום המוסיקה

הפרס ניתן על הישגיו האמנותיים כאמן מבצע ועל תרומתו העצומה לקידומה ולעצם קיומה של תרבות המוסיקה הקלאסית בישראל

21 פברואר 2017
פרס ישראל לפרופ' אריה ורדי בתחום המוסיקה

שר החינוך נפתלי בנט הודיע על זכייתו של חתן פרס ישראל בתחום המוסיקה, הפרופ' אריה ורדי. השר בנט אישר את המלצת ועדת הפרס בראשותו של פרופ' נועם שריף, ולצידו חברי הוועדה פרופ' יצחק סדאי וד"ר אלישבע רגבי. השר בנט בירך את פרופ' ורדי על הישגיו המרשימים.

 

בנימוקי ועדת הפרס צוין כי פרס ישראל בתחום המוסיקה ניתן השנה לפסנתרן פרופ' אריה ורדי, על הישגיו האמנותיים כאמן מבצע, ועל תרומתו העצומה לקידומה ולעצם קיומה של תרבות המוסיקה הקלאסית בישראל, ולקידומם של המוסיקה הישראלית והמוסיקאים הישראלים ברחבי העולם. זאת באמצעות פעילותו הענפה לא רק כפסנתרן, אלא גם כמורה בעל מוניטין בינלאומיים וכמנגיש המוסיקה הקלאסית לקהלים רחבים ביותר באמצעות קונצרטים מוסברים  ותכניות טלוויזיה רבות וחדשניות. אריה ורדי הוא מוסיקאי ופדגוג דגול שהקים דורות של פסנתרנים הנמצאים כיום בצמרת העולמית, ובכך השפיע השפעה מכרעת על עיצוב דמותה העכשווית של תרבות המוסיקה הקלאסית בעולם.

 

ורדי מכהן כפרופסור לפסנתר באקדמיה למוסיקה שבאוניברסיטת תל אביב, אותה ניהל בעבר. בשנת 1987 התמנה לפרופסור אורח בבית הספר הגבוה למוסיקה בהאנובר, שם הוא ממשיך ללמד כיתות אמן עד היום, כמו גם בארצות רבות  אחרות. הוא גם הוזמן להיות "אמן בית" בבית הספר למוסיקה "ג'וליארד" בניו יורק. יותר משלושים מתלמידיו זכו בפרסים ראשונים בתחרויות בין לאומיות והגיעו להישגים בין לאומיים חשובים. הוא הופיע בחברת תלמידיו בביצוע 32 הסונטות של בטהובן.

 

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>