פרס אלופת התקווה לפרופ' אילנה גוזס על מחויבותה לחקר מחלות נדירות וגנטיות

פרופ' גוזס זכתה בפרס מתוך למעלה מ-350 מועמדים מרחבי העולם, על גילוי הגן המקודד ל-ADNP ועבודתה המעמיקה להבנתו

30 נובמבר 2016
פרס אלופת התקווה לפרופ' גוזס על מחויבותה לחקר מחלות נדירות וגנטיות

פרופ' אילנה גוזס מהפקולטה לרפואה ע"ש סאקלר באוניברסיטת תל אביב זכתה בפרס "המדענית הבינלאומית המצטיינת ונותנת התקווה לשנת 2016" של עמותת Global Genes, על גילוי הגן המקודד ל-ADNP ועבודתה המעמיקה להבנתו. בעקבות ממצאיה של פרופ' גוזס, ADNP התגלה כאחד הגנים המובילים שמוטציות בו גורמות לאוטיזם עם פיגור שכלי. הפרס הבינלאומי מוענק מדי שנה על-ידי "Global Genes" - ארגון סיוע בינלאומי מוביל עבור חולים במחלות נדירות וגנטיות ובני משפחותיהם. הפרס הוענק לפרופ' גוזס לאחרונה בארה"ב בטקס מרשים, לאחר שנבחרה מתוך למעלה מ-350 מועמדים מרחבי העולם.

 

פרופ' גוזס, מהמחלקה לגנטיקה מולקולרית של האדם וביוכימיה של הפקולטה לרפואה ע"ש סאקלר, נחשבת לחלוצה בחזית המחקר הגנטי והבנת מחלות מוח. היא גילתה את הגן ADNP שגורם לתסמונת ADNP באוטיזם וקשרה אותו גם למחלת האלצהיימר והסכיזופרניה ובאוטיזם. פרופ' גוזס גם מצאה את מנגנוני הפעולה של ADNP, הראתה שהוא חיוני ליצירת המוח, משפעל מאות גנים ומגן על הקשרים במוח (סינפסות). כיום עוסקת פרופ' גוזס, בין היתר, בפיתוח תרופה מבוססת ADNP.

 
בנימוקים למתן הפרס נכתב: "במחויבותה למחקר ולמציאת טיפולים חדשים, פרופ' גוזס ממשיכה לסייע לחולים רבים שאינם מאובחנים, לקבל את הטיפולים והבדיקות הדרושות כדי להיות מאושרים, בריאים ומאובחנים".

 
"זו זכות גדולה עבורי לסייע לקהילה זו, ואני מודה על כך שיכולתי לתרום את תרומתי לחקר תחום מחלות הנדירות", אמרה פרופ' גוזס.

 

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>