פרס לפרופ' עינת פלד על תרומתה לשיטות הטיפול בנושאי אלימות מגדרית

אות ההוקרה ניתן לחוקרת מביה"ס לעבודה סוציאלית על תרומתה לפיתוח ידע ומודלים בתחומי האלימות במשפחה והאלימות כלפי נשים

28 נובמבר 2017
פרופ' עינת פלד (שנייה מימין) השבוע בכנס הארצי של איגוד העובדים הסוציאליים. צילום: חן דמארי
פרופ' עינת פלד (שנייה מימין) השבוע בכנס הארצי של איגוד העובדים הסוציאליים. צילום: חן דמארי

איגוד העובדים הסוציאליים העניק השבוע אות הוקרה לפרופ' עינת פלד מאוניברסיטת תל אביב, על תרומתה המשמעותית והחדשנית לפרקטיקת הטיפול בתחום האלימות במשפחה והאלימות כלפי נשים.

 

פרופ' פלד, חברת סגל בכיר, חוקרת ומרצה בבית הספר לעבודה סוציאלית ע"ש בוב שאפלבפקולטה למדעי החברה ע"ש גרשון גורדון, קיבלה את אות עו"ס פרופ' יוסי קטן ז"ל, הניתן למרצים ולחוקרים אשר מפתחים תכניות בשיתוף עם שירותים וסוכנויות בקהילה ומטמיעים בהצלחה את הידע האקדמי בפרקטיקת המקצוע. 

 

פרופ' פלד, אשר עבודתה מתמקדת כבר שנים רבות באלימות מגדרית ובאלימות במשפחה, בילדים החשופים לאלימות ובתופעת הזנות, הצליחה להטמיע את המודלים שפיתחה בשגרת העבודה בקבוצות הטיפול והתמיכה שמפעילים המרכזים למניעת אלימות בישראל. במשך כעשור הייתה שותפה לפיתוח ולהובלת עמותת "רוח נשית", לקידום עצמאות כלכלית של נשים נפגעות אלימות. לאחרונה הייתה שותפה בהערכה ובפיתוח של תכנית "הלב 24/7" (מטעם עמותת עלם, משרד הרווחה ועיריית תל אביב-יפו), לטיפול באוכלוסיית הקטינים והצעירים שעוברים ניצול מיני-מסחרי. 

 

פועלת למען צדק חברתי ושוויון

"יש צורך לתרגם את הידע התיאורטי לשפת ההתערבות המקצועית על מנת לקדם את התרומה שלו לשינוי חברתי", מסבירה פרופ' פלד, שמאמינה שבזכות הידע שהיא מפתחת ניתן לקדם שינוי חברתי. "חוקרת ביקורתית רואה את העבודה האקדמית שלה כעבודה שנועדה להשפיע על החברה במטרה להגדיר צדק חברתי. אני רואה את תכלית המחקרים שלי ככאלו שמסייעים להגברת הצדק החברתי והשוויון, והתמודדות מול הדרה ואפליה".

 

בשנים הקרובות שואפת פרופ' פלד לממש, במסגרת תכנית המחקר שלה, את העקרונות הללו בפיתוח ידע ופרקטיקה "ביחס לא/נשים בזנות ולגברים המשלמים עבור מין", כדבריה. "זה כמה שנים שאני חוקרת את המרחב הזה של זנות ותשלום עבור מין, בקרב נשים וגברים, צעירים וצעירות. חשוב לי להבין מה מניע תשלום עבור מין מנקודת מבטם של המשלמים - שכמעט כולם גברים. אחד התוצרים המצופים של המחקרים האלה הוא פיתוח של התערבויות שנועדו להפחית ניצול ואלימות בזנות ובתשלום עבור מין".

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>