טיעון מנצח: מועדון הדיבייט של אגודת הסטודנטים באוניברסיטת תל אביב זכה במקום הראשון באליפות העולם

מועדון הדיבייט של אגודת הסטודנטים פתוח, ללא תשלום וללא מבחני כניסה, לכל הסטודנטים הלומדים באוניברסיטה תל אביב

20 פברואר 2017
נועם דהאן ותום מנור עם פרופ' יוסף קלפטר, נשיא אוניברסיטת תל אביב
נועם דהאן ותום מנור עם פרופ' יוסף קלפטר, נשיא אוניברסיטת תל אביב

מועדון הדיבייט של אגודת הסטודנטים באוניברסיטת תל אביב זכה במקום הראשון באליפות העולם שנערכה בהאג. זוהי הפעם השלישית שהמועדון זוכה באליפות העולם. לאליפות העולם בדיבייט נשלחו שני זוגות מתחרים ועוד שישה שופטים מטעם אוניברסיטת תל אביב. שניים מנציגיו, תום מנור ונעם דהאן, דורגו במקום הראשון בקטגוריית דוברי אנגלית כשפה שנייה.

 

בנוסף לזכייתם של מנור ודהאן, זוג נוסף, דן להב ואיל חיות-מן, הגיע לרבע הגמר לדוברי אנגלית כשפה ראשונה – על אף היותם דוברי אנגלית שפה שנייה. כמו כן, הגיע להב למקום הרביעי ברשימת הדוברים המצטיינים של דוברי אנגלית כשפה שנייה.

גם השופטים של מועדון הדיבייט זכו להישגים מרשימים: ארבעה מתוך ששת שופטים שנשלחו מטעם אגודת הסטודנטים של אוניברסיטת תל אביב נבחרו לשפוט את שלבי הגמר של התחרות, וביניהם מאמן מועדון הדיבייט של תל אביב, סלע נבו.

 
"הדיבייט אמנם לא מוכר כל-כך בישראל, אבל ישראל נחשבת למעצמת דיבייט עולמית", אומר נבו, סטודנט לתואר שני במדעי המחשב, מאמן המועדון ואלוף העולם לשעבר. "המועדון שלנו נחשב לחזק בישראל. אנחנו אלופי העולם לדוברי אנגלית כשפה שנייה, ואנחנו מדורגים כאחד המועדונים הטובים בעולם גם בדירוג הכללי".

 

משחק חכם להפליא, מהנה וחברתי

הדיבייט הוא ספורט קבוצתי, הבוחן את כושר השכנוע של המשתתפים בו. במסגרת המשחק מקבלים הדוברים נושא, ועליהם להעלות טיעונים התומכים בצד מסוים של הסוגיה, תוך שהם מגלים חשיבה מגוונת ויצירתית, יכולות אנליטיות ורטוריות ויכולת עמידה מול קהל.

 

"בישראל יש לנו תרבות בריאה של ויכוחים", צוחק נבו. "אנשים הרי אוהבים להתווכח ומגיעים לדיבייט אחרי הרבה שנים של ניסיון. ובנימה קצת יותר רצינית: הדיבייט מציב אתגר אינטלקטואלי מיוחד וכיפי. הדובר צריך להיות מסוגל לפתח טיעון סביב כל נושא, וכן להפריך את טיעוניו של בר הפלוגתא. זה משחק חכם להפליא, מהנה וחברתי".

 
"אנחנו מאוד גאים על הזכייה", אומרת דנה גרין, יו"ר מועדון הדיבייט של אוניברסיטת תל אביב. "אין ספק שתחום הדיבייט בישראל עדיין פחות מוכר מאשר בארצות-הברית או בבריטניה, אבל מועדון הדיבייט של תל אביב הוא כבר שם דבר בעולם, ואנחנו מנצחים גם את האמריקאים והבריטים – אפילו בתחרויות של אנגלית כשפה ראשונה".

 

מועדון הדיבייט של אגודת הסטודנטים פתוח, ללא תשלום וללא מבחני כניסה, לכל הסטודנטים הלומדים באוניברסיטה תל אביב.

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>