כשאמנות ומוח יוצאים למסע משותף

מה קורה כשנותנים לסטודנטים למדעי המוח מאוניברסיטת תל אביב ולסטודנטים לאמנות משנקר ליצור ביחד?

19 יוני 2018

איך ניתן לתרגם את מה שמתחולל בתוכנו למשהו שניתן לראות, לשמוע ולהרגיש, והאם באמת אפשר לעשות טרנספורמציה של mind ל-matter? סטודנטים לאמנות בשנקר וסטודנטים למדעי המוח באוניברסיטת תל אביב ניסו לענות על השאלות הללו ולברוא ביחד מציאות המשקפת את פעילות המוח, כך שהצופה עד למתרחש בתוכו על ידי פידבק חושי, באמצעות שימוש במכשיר EGG, המאפשר לאנשים לצפות בפעילות המוחית שלהם בזמן אמת.

 

המיצג הוא חלק מתערוכת "מוח ואמנות - מסע משותף" - מיזם משותף וייחודי של בית הספר סגול למדעי המוח באוניברסיטת תל אביב ובית הספר לאמנות רב תחומית בשנקר, שבו סטודנטים לתארים מתקדמים למדעי המוח וסטודנטים לאמנות יוצרים יחד, בהנחיית האמנית אתי אברג'ל משנקר וד"ר דנה בר-און מבית הספר סגול למדעי המוח.

 

 

מוח אמנותי

הסטודנטים עברו לאורך הסמסטר סדנה משותפת, במסגרתה למדו מדי שבוע על עולם מדעי המוח מצד אחד ועל עולם האמנות מצד שני, וכן על השילוב המעניין בין שני העולמות. הסטודנטים עבדו בקבוצות קטנות מעורבות - אמנים ומדענים, כשאלה מציגים לאלה את עולמם.

 

הקורס כלל התנסויות מעשיות למדענים בפיסול, ברישום וביצירה, שהתקיימו בסדנאות בשנקר, לצד טעימה מהנושאים שנחקרים על ידי מדעני המוח כמו מבנה המוח, זכרון ולמידה, רגשות, תפיסת היופי והאסתטיקה, כולל ביקור במעבדות החוקרים. פרויקט הסיום של הסדנה הוא מיצג אמנותי משותף שבו כל קבוצה בנתה מיצג בשלל מדיות - אודיו, וידאו, צילום, פיסול ועוד.

 

 

התערוכה תוצג עד ה-21.6.18 בספרייה המרכזית ע"ש סוראסקי, ולאחר מכן תוצג בשנקר. בין המיצגים המסקרנים תוכלו למצוא מיצג המדמה רשת של נוירונים בקליפת המוח ואת יחסי הגומלין ביניהם; מיצג שבוחן את חוש הראייה בצורה אינטימית, לא מתפשרת, כמעט פולשנית, באמצעות צילומים שנאספו במעבדה של ד"ר שלומית יובל-גרינברג באוניברסיטת תל אביב; מיצג של אובייקטים מרחפים בחלל, המדמים את תנועת החלבונים במוח במחלות נוירודגנרטיביות כמו אלצהיימר ופרקינסון, בניסיון לחשוף ולהנכיח את הרגע הפגיע; ועוד מיצגים אינטראקטיביים מרתקים.

 

 

 

 

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>