כדורסל על כיסאות גלגלים וטעימה עיוורת של גלידה: יום הנגישות באוניברסיטת תל אביב

יום מיוחד בנושא נגישות, שכלל מגוון רחב של פעילויות לכלל הסטודנטים, התקיים לאחרונה בקמפוס

01 מאי 2016
"לחוות כדי להבין" יום הנגישות

את יום הנגישות שנערך השנה באוניברסיטת תל אביב, ברחבת הדשא שמול הספרייה המרכזית, ארגנה עמותת "נגישות ישראל" בשיתוף עם אגודת הסטודנטים והסטודנטיות, הנהלת האוניברסיטה ותא הסטודנטים "סמן – סטודנטים מקדמים נגישות", שהוקם בתחילת השנה. "הרעיון שמאחורי הפרויקט הוא שאתה לא באמת מבין משהו עד שאתה חווה אותו", אומרת מריאלה יאבו, עוזרת המנכ"ל לענייני נגישות. "ברגע ששמים לב, למשל, עד כמה שיפוע הרצפה תלול או אילו מכשולים נמצאים בדרך - מתחילים לראות את הדברים האלה בכל מקום. זה הרבה יותר מאשר דיבורים תיאורטיים".

 

הסטודנטים שהגיעו במהלך היום לרחבה המרכזית, נפגשו עם אנשים עם מוגבלויות והתנסו בעצמם בתחנות ההתנסות השונות: תחנת כדורסל על כיסאות גלגלים; תחנת "גרפיטי נגיש", שבה יכלו להתנסות בכתיבה ובציור על קנבס עם כפפות קשיחות, המדמות מוגבלוּת מוטורית בידיים; תחנת המוגבלות בראייה, שבה התנסו הסטודנטים בטעימות עיוורות של גלידה; תחנת שפת הסימנים, שבה נפגשו עם מדריך חירש ומתורגמנית לשפת הסימנים ולמדו כיצד מתקשרים עם אדם חירש וכבד שמיעה; ותחנת המוגבלות בניידות, שבה חוו הסטודנטים איך מרגיש אדם עם מוגבלות, המתנייד בכיסא גלגלים מדי יום, כאשר הוא נתקל במכשולים רבים.

 

"היו תגובות נהדרות, וכל מי שהגיע נתרם ברמה הערכית וגם ברמת ההנאה", מספר תומר יצקן, סטודנט שנה א' למדעי המדינה אשר הקים ומנהל את תא הסטודנטים "סמן". לדברי יצקן, התא החדש, שמונה כ-15 סטודנטים, משלב אנשים עם וללא מוגבלות, ופועל לקידום פעולות ומודעוּת בכל הקשור לנגישות.

 

"האוניברסיטה רואה חשיבות בקיום אירועים שכאלה ובעתיד נקיים עוד אירועים דומים", מסכמת מריאלה יאבו. 

 

למידע על נגישות באוניברסיטת תל אביב > 
 

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>