רובוט חברתי תעשייתי חדש מצטרף למעבדת הסקרנות של ד"ר גורן גורדון

הרובוט החדש מיועד במקור לעבודה תעשייתית, אך במעבדה יתוכנת להיות סקרן ולחקור את סביבתו, בדומה לתהליכי הלמידה של תינוק אנושי

25 יולי 2016
רובוט חברתי תעשייתי חדש מצטרף למעבדת הסקרנות של ד"ר גורן גורדון
ד"ר גורן גורדון והרובוט בקסטר

חבר חדש הצטרף לאחרונה למעבדת הסקרנות של ד"ר גורדון גורן שפועלת במחלקה להנדסת תעשייה בפקולטה להנדסה ע"ש איבי ואלדר פליישמן - הרובוט Baxter, רובוט חברתי תעשייתי, בעל ראש ושתי ידיים. ייחודיותו של הרובוט טמונה בהיותו הרובוט התעשייתי החברתי הראשון שהוא גם בטיחותי מאוד לעבודה, וגם ניתן לתכנות בקלות רבה. השימוש המסחרי שלו הוא להחליף במפעלים עובדים בעלי תפקידים מונוטוניים, כדוגמת הזזת עצמים ממקום למקום במשך יום עבודה שלם. במעבדת הסקרנות מתוכננים לבקסטר ימים מרתקים, רחוקים מאוד מהעבודה המונוטונית שלה יועד.

 

כמו תינוק

ד"ר גורדון מתכנן לנצל את תכונותיו המיוחדות של בקסטר בשני אופנים. "קודם, אני הולך לתכנת אותו להיות סקרן כמו תינוק ולחקור את סביבתו. מכיוון שיש לו שתי ידיים הוא יכול לנסות ללמוד על חפצים בסביבתו. מכיוון שיש לו מצלמות הוא יכול ללמוד על דברים מסביבו. מכיוון שיש לו פרצוף, אנשים יגיבו אליו והוא יוכל ללמוד על התנהגות חברתית. מכיוון שהוא רובוט תעשייתי, הוא לא נשבר, ויכול, כמו תינוק, להיות ער שעות רבות וללמוד ללא הפסקה." מסביר גורדון.

 

"בקסטר גם נועד לעבוד עם אנשים. אני הולך לחקור כיצד בקסטר יכול ללמוד בצורה סקרנית על התנהגותם של אנשים לידו וכך לשפר את האינטראציה שלו איתם. מכיוון שיש לו פרצוף, הוא יכול ללמוד אילו פרצופים ומחוות לעשות, כדי ללמוד טוב יותר על התגובה האנושית למחוות הללו. מכיוון שיש לו ידיים, הוא יכול ללמוד בצורה סקרנית כיצד כדאי לו להזיז חפצים על מנת ללמוד וללמד אנשים בצורה אופטימאלית."

 

בקסטר, תכיר את ג'ורג'

הרובוט החדש מצטרף לרובוטים נוספים שכבר פעילים במעבדת הסקרנות, בהם רובוט מדגם Meccanoid של חברת Meccano, אשר קרוי על שמו של הקוף ג'ורג' הסקרן, ונתרם למעבדה על-ידי חברת הצעצועים 'ספין מאסטר', וחמישה רובוטים מסוג Lego Mindstorm EV3 - רובוטים קטנים וזולים, הניתנים לבנייה ולהרכבה לפי הצורך. "הסקרנות של הרובוטים נמצאת בתוכנה שנשים בהם, ולכן המטרה היא להטמיע את מודל הסקרנות שפיתחתי בכל הרובוטים שיגיעו למעבדה", מסכם גורדון.

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>