עולות על מדים: שליש מהסטודנטים שגויסו למילואים בצו 8 באוניברסיטת תל אביב הן סטודנטיות

מספר הסטודנטיות והסטודנטים הגבוה ביותר שגויסו בצווי 8 למלחמת חרבות ברזל לומדים באוניברסיטת תל אביב

08 פברואר 2024
כרמל כהן, סטודנטית בשנה ג' בחוג לתיאטרון באוניברסיטת תל אביב
כרמל כהן, סטודנטית בשנה ג' בחוג לתיאטרון באוניברסיטת תל אביב

אוניברסיטת תל אביב היא האוניברסיטה הגדולה והמגוונת בישראל עם כ-30,000 סטודנטים וסטודנטיות. נתונים חדשים של האוניברסיטה חושפים שבחודשי המלחמה הראשונים 6,657 סטודנטיות וסטודנטים מהאוניברסיטה התגייסו למילואים בצו 8 (הכי הרבה מבין האוניברסיטאות) ומתוכם 2,228 היו נשים (34%).

 

כמו כן, גם כעת (ינואר 24), לאחר שמרבית משרתי המילואים שוחררו לבתיהם, 2,545 סטודנטים וסטודנטים מאוניברסיטת תל אביב עדיין משרתים במילואים ומתוכם 755 הן נשים (29%).

 

באשר לפילוח הפקולטות, מתוך 2,228 נשים ששירות בסך הכל, 481 הגיעו מרפואה, 394 מהנדסה, 373 ממדעי החיים וממדעים מדויקים, 308 ממדעי החברה, 167 ממשפטים, 100 ממדעי הרוח, 96 מניהול ועוד.

 

מפילוח הפקולטות של הגברים עולה שמרבית חיילי המילואים הגיעו מהפקולטה להנדסה 1,139, 804 ממדעים מדויקים וממדעי החיים, 483 מרפואה , 333 מניהול , 301 ממדעי החברה, 259 ממשפטים, 238 ממדעי רוח ועוד. 

 

יצוין, כי בהתאם להחלטת האוניברסיטה, כלל הסטודנטים ששירתו במילואים זכאים למלגה בסך 2,000 עד 9,000 שקלים, בהתאם לצרכים ולאופי ואורך השירות. המלגות ניתנות לסטודנטים כהוקרה על שירותם, ומתוך הבנה כי גם בהמשך הם יצטרכו להתפנות יותר ללימודים ויתקשו להקדיש מזמנם לעבודה במקביל.

 

בעבודה משותפת והתגייסות של כולם אפשר לנצח

שיר שחר, בת 28, סטודנטית לתואר שני בפקולטה למדעי הרפואה והבריאות באוניברסיטת תל אביב: "גויסתי למילואים מיד אחרי פרוץ המלחמה ושימשתי כחוקרת במערך הלמידה של זרוע היבשה. הצוות שלנו היה מעורב גברים ונשים והתחושה הייתה מאוד מרגשת, תרומה אדירה של כל אחד ואחת מאתנו למאמץ המלחמתי המשותף! המחויבות, ההשקעה, הנחישות של כל מילואימניק או מילואימניקית בתפקידם, בין אם בשטח ובין אם בעורף, בעלת משמעות איתנה בהצלחה בלחימה – ורק ככה, בעבודה משותפת והתגייסות של כולם אפשר לנצח".

 

כרמל כהן, סטודנטית שנה ג' בחוג לתיאטרון: "ברגע שקראו לי להתייצב למילואים, לא חשבתי פעמיים וישר התגייסתי לפיקוד העורף ושירתתי במשך כשלושה חודשים. סייענו מדי יום לאזרחים שנפגעו במלחמה והתחושה הייתה מצוינת, כולם עושים הכול למען הצבא והמדינה. אלה זמנים קשים עבורנו ואנחנו מנסים לעזור ככל שאפשר. לאחרונה חזרתי ללימודים ואני רוצה להגשים את החלום שלי להיות שחקנית ולגרום לאנשים לחייך. וכמובן ברגע שייקראו לי אני מייד אתייצב מחדש".

 

שיר שחר, סטונדטית לתואר שני בפקולטה למדעי הרפואה ומקצועות הבריאות

 

פרופ' נטע זיו, סגנית הנשיא לשיוויון ומגוון שיבחה את חיילי וחיילות המילואים בקמפוס: "אכן, תרומתן הגדולה של הנשים ניכרת בכל תחומי החיים: הצבאי, הציבורי וכמובן האזרחי. אוניברסיטת תל אביב מכירה ומוקירה את תרומת חיילות המילואים, ועושה הכל לסייע לכל הסטודנטים והסטודנטיות שלה ששירותו ומשרתים במילואים השתלבות מוצלחת בשנת הלימודים המאתגרת שאנו נמצאים בעיצומה".

 

לדברי נשיא האוניברסיטה פרופ` אריאל פורת, "אוניברסיטת תל אביב מחויבת לסייע לתלמידיה אשר חווים את תלאות המלחמה על בשרם. מטבע הדברים מדובר בראש ובראשונה בחיילי וחיילות המילואים כמו גם בתלמידותינו ותלמידינו מן הדרום או הצפון שנקלעו בעקבות המלחמה לקשיים כלכליים ואחרים. הסיוע שלנו הוא לא רק כלכלי, אלא גם בתחום הלימודי. לא נשאיר את חיילות וחיילי המילואים, ושאר תלמידינו שנפגעו במלחמה, מאחור."

 

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>
אוניברסיטת תל אביב
P.O. Box 39040, Tel Aviv 6997801