מיה צרפתי מהחוג לקולנוע זכתה בתחרות ליצירה דוקומנטרית ע"ש דוד פרלוב

הפרס בסך 40 אלף ש"ח, הוענק למיה צרפתי עבור הצעתה "היפה בנשים"

26 מרץ 2015
מיה צרפתי

מיה צרפתי מהחוג לקולנוע וטלוויזיה בפקולטה לאמנויות ע"ש יולנדה ודוד כץ זכתה בתחרות ליצירה דוקומנטרית ע"ש דוד פרלוב לשנת 2015 עבור הצעתה "היפה בנשים". הסרט המתוכנן מספר את סיפורן של האחיות ציטרון: הלנה, האחות הצעירה, אשר שבתה את ליבו של קצין האס.אס פרנץ וונטש, וכך הצליחה להציל את אחותה, רוזינקה, מתאי הגזים, אך לא את שני ילדיה.

 

התחרות התקיימה במלאת עשור למותו של פרלוב ולהקמת הקרן על-שמו. גובה המענק עומד על 40 אלף ש"ח, והוא כולל התחייבות להפקת הסרט בתוך שנה. בנימוקי השופטים נכתב: "מדובר בסיפור יוצא דופן, שהוא למעשה סיפור אהבה בלתי אפשרי בין קצין אס.אס ובין אסירה יהודיה באושוויץ. העדויות המצולמות מספקות שפע של אפשרויות קולנועיות ולכן אנחנו בטוחים שבסופו של תהליך יעמוד מולנו סרט שלם, חשוב ומרגש".

 

"התחושה מרגשת וגם מפחידה", אומרת צרפתי על הזכייה בפרס, "זו יריית הפתיחה של פרויקט שידרוש ממני הרבה. אני מניחה שזה יהיה מסע מורכב, שיהיו בו רגעים רבים ושונים, מרגשים, משמחים ומאכזבים, ואני מלאת ציפייה לקראתו".

 

מקור הסיפור

צרפתי, שמסיימת השנה את התואר השני בחוג לקולנוע, מספרת כי הגיעה לסיפור דרך בתה של האחות הגדול, רוזה, שהיתה המורה של צרפתי לתיאטרון בבית הספר לאמנויות "הבוסתן" בנתניה, שבו מלמדת כיום צרפתי עצמה. הסרט, היא אומרת, יורכב, בין השאר, מעדויות וידאו מצולמות של שתי האחיות, כמו גם מעדות מצולמת שנעשתה עם קצין האס.אס.

 

"מטרת התחרות היא לעודד את היצירה הדוקומנטרית הצעירה ברוחו של אבא שלי", מספרת העורכת והמפיקה יעל פרלוב, אשר נמנתה עם חבר השופטים. "מדובר בסוג מסוים של התבוננות על המציאות שבה אנחנו חיים, בתפיסה שלפיה לבמאי יש קול אישי וקווי מתאר שהם רק שלו. הרעיון הוא לא לחקות את אבא שלי, אלא למצוא יוצר שמביא את הקול האישי שלו. ראינו יוצרת שהחליטה ללכת עם הסרט הזה עד הסוף, עם הרבה אהבה ויכולת התבוננות מרגשת בדמויות שלה. היא לא שופטת את הדמויות, היא פשוט מראה אותן, בכבוד ובחמלה, וזה מאוד מזכיר לי את אבא שלי".

 

אודות קרן פרלוב

קרן פרלוב, מייסודם של שידורי קשת, קרן רבינוביץ' לאמנויות ומשפחת פרלוב, הוקמה בשנת 2004, כחודש לאחר מותו של דוד פרלוב, מחשובי היוצרים הדוקומנטריים בישראל. הקרן נוסדה במטרה לעודד ולתמוך בסטודנטים צעירים העוסקים ביצירה תיעודית, ולשמר את משנתו הקולנועית של פרלוב. השנה נשלחו לתחרות כמאה הצעות מ-15 בתי ספר לקולנוע ולאמנות, שמתוכן נבחרו חמש ההצעות הסופיות שהוצגו באירוע הפיצ'ינג. עם חבר השופטים נמנו: העיתונאי אלון עידן, הבמאי והתסריטאי גבריאל ביבליוביץ, נציג קרן יהושע רבינוביץ' לאמנויות, אריה רייכמן, מנהלת דוקו ואקטואליה של שידורי קשת, עדי גרתי-נער וכן יעל פרלוב.

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>