פרס יוקרתי לד"ר דגני-רז עבור מאמר שעוסק בתפיסת השפה של סמואל בקט

מאמרה של ד"ר אירית דגני-רז מהפקולטה לאמנויות, נבחר לאחרונה כמאמר הטוב ביותר שהתפרסם בשנת 2014 בכתב העת SEMIOTICA

25 מרץ 2015
פרס יוקרתי לד"ר דגני-רז עבור מאמר שעוסק בתפיסת השפה של סמואל בקט
סמואל בקט

מאמרה של ד"ר אירית דגני-רז מהפקולטה לאמנויות ע"ש יולנדה ודוד כץ,  שעוסק בתפיסת השפה של המחזאי האירי סמואל בקט, נבחר לאחרונה כמאמר הטוב ביותר שהתפרסם בשנת 2014 ב-SEMIOTICA, כתב העת של האגודה הבינלאומית לחקר תורת הסימנים (חקר האופן שבו אנו יוצרים ומעבירים משמעויות), מה שזיכה אותה בפרס היוקרתי Mouton d'Or.

 

את הפרס מעניקה הוצאת De Gruyter Mouton מדי שנה מאז שנות השמונים, בהתבסס על החלטת צוות שופטים בלתי תלוי, המורכב משלושה מומחים בינלאומיים בתחום.

 

תפיסת השפה כפריזמה למחקר היצירה

מאמרה של דגני-רז, שנקרא 'Language As Calculus' in Becket's Writing: A New Perspective on Becket's Perspective of Language, עוסק בתפיסת השפה של המחזאי והסופר האירי סמואל בקט, זוכה פרס נובל לספרות בשנת 1969. דגני-רז מסבירה, כי תפיסת השפה של בקט נחשבת לאחד הנושאים הקלאסיים בחקר יצירתו. לדבריה, נושא זה משמש פריזמה חשובה, שדרכה חוקרים ממקמים את יצירתו על פני האופק התרבותי של המאה העשרים.

 

"במאמר הצעתי פרספקטיבה חדשה לתפיסתו של בקט את השפה, הנשענת על תובנות חדשות שהתפתחו בתוך הפילוסופיה של הלוגיקה של המאה העשרים", היא מספרת. "פרספקטיבה זו שופכת אור חדש על יצירתו של בקט בפרט, ועל הפן הקוגניטיבי של המפעל התיאטרוני בכלל".

 

הישג נכסף

"המאמר הוא פרי של עבודה רבת שנים", מוסיפה דגני-רז, שמתמחה בסמיוטיקה של התיאטרון והדרמה וכן בחקר יצירתו של בקט . "הזכייה בפרס מהווה עבורי הישג אינטלקטואלי נכסף. זו היתה הפתעה מוחלטת ונפלאה. מדובר בעיתון מהמובילים במדעי הרוח בכלל ובחקר הסמיוטי של הספרות והאמנויות בפרט. זה לי כבוד גדול להימנות עם רשימת הזוכים, שמורכבת משורה של חוקרים בינלאומיים בולטים בתחום".

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>