הפקולטה למשפטים תארח את הכנס הבינלאומי של אגודת ההיסטוריונים הצעירים של המשפט

זהו הכנס הראשון שנערך אי פעם בתולדות אגודת ההיסטוריונים הצעירים של המשפט מחוץ לגבולותיה הגיאוגרפיים של אירופה

26 פברואר 2015

הוועדה המארגנת של הכנס הבינלאומי השנתי של אגודת ההיסטוריונים הצעירים של המשפט (AYLH) תקיים ב-3-1 במרץ, את הכנס הראשון שנערך אי פעם בתולדות האגודה (הפועלת זה למעלה מ-20 שנים רצופות) מחוץ לגבולותיה הגיאוגרפיים של אירופה. הכנס ייערך בפקולטה למשפטים באוניברסיטת תל-אביב, בחסות מכון ברג למשפט והיסטוריה.

 

למעלה מ-70 חוקרים צעירים מכל העולם יגיעו לכנס שבמסגרתו יערכו 17 מושבים מקבילים, בהם יוצגו המחקרים החדשים בהיסטוריה של שיטות המשפט השונות ברחבי העולם, ובהם יידונו שאלות מחקר הן בנוגע למדינות מערב ומרכז אירופה, והן לגבי מרחבים נוספים ובהם המזרח התיכון, דרום-מזרח אסיה (הודו, סין וטייוואן), המדינות הבאלטיות, מדינות יוגוסלביה-לשעבר ועוד.

 

אגודת ההיסטוריונים הצעירים של המשפט מקיפה חוקרים צעירים מכל רחבי העולם - דוקטורנטים, פוסט-דוקטורנטים וחוקרים לפני קבלת קביעוּת באוניברסיטה, העוסקים במחקר היסטורי של המשפט במרחבי זמן ובאיזורים גיאוגרפיים שונים ומגוּונים. היא נחשבת למובילה בעולם בתחומה, והכנסים השנתִיים שלה, הנערכים בכל פעם באוניברסיטה או במוסד מחקר מוביל אחר, מושכים אליה תשומת לב מחקרית ואת מיטב ומירב החוקרים הצעירים, הפועלים בתחומים המשיקים בין חקר ההיסטוריה לבין לימודי המשפט, ומי שמהווים את עתודת המחקר הצעירה במוסדות האקדמיים בעולם.

 

ציון דרך היסטורי

הבחירה באוניברסיטת תל-אביב כיעד המארח הבא קובעת ציון-דרך היסטורי בפועלה של האגודה, שהקפידה עד כה במשך 20 שנות פעילותה האינטנסיבית והתוססת שלא לחרוג מחוץ לגבולות היבשת האירופית. ישראל נבחרה לארח את הכנס לאחר שהצליחה להשיג תמיכה של נציגים ממדינות באירופה ולאחר תחרות עיקשת מול המתחרים מסקוטלנד, שביקשו לארח את הכנס הקרוב בבירה אדינבורו.

 

מעבר להגעתם של עשרות חוקרים לישראל, יסמן הכנס הקרוב באוניברסיטת תל-אביב מעבר לשלב בינלאומי רחב ומקיף יותר של אגודת ההיסטוריונים הצעירים, עם עיסוקם של חברי האגודה בהיסטוריה של המשפט, בזירות תרבותיות, פוליטיות ומשפטיות חוץ-אירופיות.

 

לדברי תלמיד המחקר עומר אלוני מהוועדה המארגנת של הכנס, עריכת הכנס באוניברסיטת תל-אביב מהווה תשובה יוצאת דופן לקריאות החרם הנשמעות בקמפוסים שונים ברחבי העולם להדרת ישראל ולהחרמת פועלה האקדמי והמחקרי. לדבריו, עצם  קיומו של הכנס הישראלי מסמל נקודת-ציון דרך חשובה ומשפיעה למול מגמה בינלאומית אנטי-ישראלית מדאיגה ההולכת ותופסת תאוצה בקמפוסים במערב.

 

החוקרים הצעירים שישתתפו בכנס, ייתפסו בעתיד הנראה לעין עמדות-מפתח במוסדות אקדמיים מובילים באירופה ומחוצה לה, ויוכלו לשמש כשגרירים לחוויה האקדמית והחברתית הישראלית ולפרספקטיבות שלה. קשרים אלו, שייווצרו בזכות עצם עריכתו של הכנס השנתי ה-21 כאן בישראל, יוכלו לשמש תשובה ומענה להתגברות הקריאות לחרם כנגד ישראל, ויתרמו לחיזוק ולביצור מעמדן הן של אוניברסיטת תל-אביב והן של האקדמיה הישראלית כמרכזי מחקר בינלאומיים ובין-תחומיים מובילים.

 

למידע נוסף ולהרשמה >

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>